Express News

ვინ გა­სცა ბრ­ძა­ნე­ბა შუ­აღ­ამ­ის­ას, და­ენ­გრ­იათ ტა­ძრ­ის სა­მლ­ოც­ვე­ლო? ვინ აგ­ებს პა­სუ­ხს ფე­რი­ის მთ­აზე ტა­ძრ­ის და­ნგ­რე­ვი­სთ­ვის



ფე­რი­ის მთ­აზე ტა­ძრ­ის და­ნგ­რე­ვის გა­მო დღ­ემ­დე არ­ავ­ის აუ­ღია პა­სუ­ხი­სმ­გე­ბლ­ობა. ეს თე­მა მხ­ოლ­ოდ მა­ში­ნდ­ელი ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ის ოპ­ონ­ირ­ებ­ის რე­ჟი­მში ხმ­აუ­რდ­ებ­ოდა და ერთ-ერთ მძ­იმე ბრ­ალ­დე­ბად რჩ­ებ­ოდა, რო­მე­ლს­აც ქუ­ჩის ოპ­ოზ­იც­ია სა­აკ­აშ­ვი­ლს უყ­ენ­ებ­და. პი­რვ­ელი კო­ნკ­რე­ტუ­ლი ბრ­ალ­დე­ბა ოპ­ოზ­იც­ია­ში გა­და­ბა­რგ­ებ­ული ირ­აკ­ლი ოქ­რუ­აშ­ვი­ლის მხ­რი­დან გა­ის­მა, რო­მე­ლმ­აც თვ­ის პი­რვ­ელ სკ­ან­და­ლურ ეთ­ერ­ში, სხ­ვა ბრ­ალ­დე­ბე­ბთ­ან ერ­თად, ღი­ად გა­ნა­ცხ­ადა, რომ „აჭ­არ­აში ეკ­ლე­სი­ის და­ნგ­რე­ვის ფა­ქტ­ზე გა­და­წყ­ვე­ტი­ლე­ბა გი­გა ბო­კე­რი­ამ მი­იღო“.  
ივ­ან­იშ­ვი­ლის გუ­ნდ­მა ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­აში მო­სვ­ლი­სთ­ან­ავე ვა­ლდ­ებ­ულ­ება აი­ღო, ყვ­ელა ის და­ნა­შა­ული გა­მო­ეძ­ია, რო­მე­ლს­აც ოპ­ოზ­იც­ია­ში ყო­ფნ­ის დრ­ოს სა­აკ­აშ­ვი­ლს უყ­ენ­ებ­და, მათ შო­რის იყო ფე­რი­ის მთ­აზე ეკ­ლე­სი­ის და­ნგ­რე­ვის ფა­ქტი, რო­მე­ლზ­ეც, ალ­ბათ, უა­ხლ­ოეს პე­რი­ოდ­ში და­იწ­ყე­ბა გა­მო­ძი­ება. 
რა მო­ხდა ფე­რი­ის მთ­აზე, ვინ გა­სცა ბრ­ძა­ნე­ბა შუ­აღ­ამ­ის­ას, და­ენ­გრ­იათ „ბა­ნას“ ტი­პის ახ­ლად აშ­ენ­ებ­ული ტა­ძრ­ის სა­მლ­ოც­ვე­ლო და რა ხდ­ება დღ­ეს? „პრ­აი­მტ­აი­მი“ დე­კა­ნოზ სე­რგ­ის და­უკ­ავ­ში­რდა, რო­მე­ლმ­აც დე­ტა­ლუ­რად გა­იხ­სე­ნა მო­მხ­და­რი. სა­სუ­ლი­ერო პი­რს არ სუ­რს კო­ნკ­რე­ტუ­ლი პი­რე­ბის პა­სუ­ხი­სმ­გე­ბლ­ობ­აზე სა­უბ­არი. 
დე­კა­ნო­ზი სე­რგი:
– და­ახ­ლო­ებ­ით ზა­ფხ­ულ­ის­თვ­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა და­სრ­ულ­დე­ბა. თვ­ით­ონ კო­მპ­ან­ია „ჰე­სტ­ოფ­მა“ ით­ავა ეკ­ლე­სი­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა და ვფ­იქ­რობ, მა­ლე და­ას­რუ­ლე­ბენ.
– შე­გი­ძლ­იათ გა­იხ­სე­ნოთ, რა მო­ხდა? თქ­ვენ თა­ვი­და­ნვე იყ­ავ­ით ამ პრ­ოც­ეს­ში ჩა­რთ­ული. თქ­ვე­ნთ­ვის ცნ­ობ­ილ­ია, ვინ მი­იღო ტა­ძრ­ის და­ნგ­რე­ვის გა­და­წყ­ვე­ტი­ლე­ბა?
– მე თა­ვი­დან ბო­ლო­მდე იქ ვი­ყა­ვი. არ ვი­ცი, კო­ნკ­რე­ტუ­ლად ვინ გა­და­წყ­ვი­ტა, რომ ეკ­ლე­სია და­ენ­გრ­იათ. ჩვ­ენ დი­ლით ავ­ედ­ით და ტა­ძა­რი და­ნგ­რე­ული და­გვ­ხვ­და. გვ­იან ღა­მით და­აგ­რი­ეს, ჩვ­ენ იქ გვ­ია­ნო­ბა­მდე ვი­ყა­ვით და მხ­ოლ­ოდ ჩვ­ენი წა­მო­სვ­ლის შე­მდ­ეგ მო­ხდა ტა­ძრ­ის და­გრ­ევა. 
– თუ გქ­ონ­დათ ამ­ის შე­მდ­ეგ შე­ხვ­ედ­რა და მო­ლა­პა­რა­კე­ბა ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ას­თან, რა პა­სუ­ხი მი­იღ­ეთ?
– კი, იყო შე­ხვ­ედ­რე­ბიც და მო­ლა­პა­რა­კე­ბე­ბიც... და­პი­რე­ბე­ბი იყო და მე­ტი არ­აფ­ერი.
– რას და­გპ­ირ­დნ­ენ?
– ტა­ძრ­ის და­ნგ­რე­ვის შე­მდ­ეგ, ხე­ლი­სუ­ფლ­ება და­გვ­პი­რდა, რომ იმ­ავე მთ­ის მწ­ვე­რვ­ალ­იდ­ან ოდ­ნავ ქვ­ემ­ოთ ად­გი­ლს გა­მო­გვ­იყ­ოფ­და და ტა­ძრ­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა­ში დაგვ­ეხ­მა­რე­ბო­და, მა­გრ­ამ არ­ან­აი­რი და­ხმ­არ­ება არ ყო­ფი­ლა... რაც დღ­ემ­დეა აშ­ენ­ებ­ული ტა­ძა­რი, ის ხა­ლხ­მა აა­შე­ნა, თი­თო აგ­ური მო­ჰქ­ონ­დათ ად­ამ­ია­ნე­ბს და ამ თი­თო-თი­თო აგ­ურ­ით აშ­ენ­და ხე­ლა­ხლა ეს ტა­ძა­რი. 
– თქ­ვენ ან მრ­ევ­ლმა თუ მი­მა­რთ­ეთ სა­მა­რთ­ალ­და­მც­ავ­ებს, სა­ქმე თუ აღ­იძ­რა?
– არა, ეკ­ლე­სია მა­სეთ სა­ქმ­ეე­ბზე არ­ავ­ის მი­მა­რთ­ავს, ად­ამ­ია­ნის სი­ნდ­ის-ნა­მუ­სზ­ეა მი­სი პა­სუ­ხი­სმ­გე­ბლ­ობა. ღვ­თის წი­ნა­შე აგ­ებს პა­სუ­ხს ად­ამ­ია­ნი, რო­დე­საც ას­ეთ რა­ღა­ცა­ზე მი­დის. სა­მო­ქა­ლა­ქო კა­ნო­ნი მას იმ გა­ნა­ჩე­ნს ვერ გა­მო­უტ­ანს. მე, პი­რი­ქით, იმ­ას ვი­ტყ­ოდი, რომ ღმ­ერ­თმა სი­ნა­ნუ­ლი მი­სც­ეთ, რომ მთ­ელი ცხ­ოვ­რე­ბის გა­ნმ­ავ­ლო­ბა­ში მო­ინ­ან­იონ, რაც გა­აკ­ეთ­ეს, მა­ნაც, ვი­სი ბრ­ძა­ნე­ბი­თაც მო­ხდა ეს. მთ­ქმ­ელ­იც და შე­მს­რუ­ლე­ბე­ლიც ერ­თი და იგ­ივე ცო­დვ­აშ­ია.
– ახ­ლა რა ეტ­აპ­ზეა მშ­ენ­ებ­ლო­ბა?
– გრ­ძე­ლდ­ება სა­მუ­შა­ოე­ბი და ზა­ფხ­ულ­ის­თვ­ის და­სრ­ულ­დე­ბა. კო­მპ­ან­იამ, რო­მე­ლიც გვ­ერ­დით იმ ცე­ნტ­რს აშ­ენ­ებს, რა­ზეც იყო სა­უბ­არი, ით­ავა ტა­ძრ­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა და მი­სი კე­თი­ლმ­ოწ­ყო­ბა თა­ვი­დან ბო­ლო­მდე, რო­გო­რც ტა­ძრ­ის, ას­ევე მი­სი მი­მდ­ებ­არე ტე­რი­ტო­რი­ის. ძა­ლი­ან დი­დი და­ხმ­არ­ება გა­გვ­იწ­ია ახ­ლა­ნდ­ელ­მა ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ამ. ძვ­ელი ხე­ლი­სუ­ფლ­ება იმ ფი­რმ­ას­აც არ აძ­ლე­ვდა იმ­ის სა­შუ­ალ­ებ­ას, რომ ეს სა­ქმე გა­ნე­ხო­რც­იე­ლე­ბი­ნათ. თუ­რმე ამ ფი­რმ­ას, „ჰე­სტ­ოფს“ თა­ვი­და­ნვე და­უმ­ალ­ეს, რა ხდ­ებ­ოდა იქ. დღ­ევ­ან­დე­ლი ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ის პი­რო­ბე­ბში ეს ყვ­ელ­აფ­ერი მო­წე­სრ­იგ­ებ­ულ­ია და ურ­თი­ერ­თშ­ეთ­ან­ხმ­ებ­ით კე­თდ­ება. ეს კო­მპ­ან­ია სა­კუ­თა­რი სა­ხს­რე­ბით აშ­ენ­ებს ახ­ლა ამ ეკ­ლე­სი­ას. მა­რთ­ლმ­ად­იდ­ებ­ლე­ბი არ­იან, ქრ­ის­ტი­ანი ხა­ლხ­ია და მა­თთ­ვი­საც ძა­ლი­ან სა­მა­დლო სა­ქმ­ეა ეს. 
– გა­სა­რთ­ობ ცე­ნტ­რთ­ან შე­ნდ­ება ტა­ძა­რი?
– გა­სა­რთ­ობი ცე­ნტ­რიც არ­ის და ტა­ძა­რიც შე­ნდ­ება, ხე­ლს არ შე­უშ­ლი­ან ერ­თმ­ან­ეთს, ის­ეა გა­მი­ჯნ­ული ერ­თმ­ან­ეთ­ის­გან. ასე რომ, არ­ან­აი­რი პრ­ობ­ლე­მა არ არ­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბის და­სრ­ულ­ებ­ის. 
ათ­ეუ­ლი წლ­ებ­ის წი­ნათ ფე­რი­ის მთ­აზე იდ­გა ტა­ძა­რი, რო­მე­ლიც სა­ბჭ­ოთა ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ამ და­ან­გრ­ია და მის ად­გი­ლზე სა­ბჭ­ოთა სა­მხ­ედ­რო ძა­ლე­ბი გა­ნა­ლა­გეს.
სა­ბჭ­ოთა სა­მხ­ედ­რო­ებ­ის გა­სვ­ლის შე­მდ­ეგ ეს ად­გი­ლი სა­ქა­რთ­ვე­ლოს სა­პა­ტრ­ია­რქ­ოს უნ­და გა­და­სც­ემ­ოდა. ამ­ას ით­ვა­ლი­სწ­ინ­ებს სა­ქა­რთ­ვე­ლოს სა­ხე­ლმ­წი­ფო­სა და სა­ქა­რთ­ვე­ლოს სა­მო­ცი­ქუ­ლო ეკ­ლე­სი­ას შო­რის გა­ფო­რმ­ებ­ული კო­ნკ­ორ­და­ტი, რო­მე­ლიც 2002 წლ­ის 14 ოქ­ტო­მბ­ერს გა­ფო­რმ­და. ად­გი­ლო­ბრ­ივ­ებ­მა აქ სა­კუ­თა­რი სა­ხს­რე­ბით და შე­მო­წი­რუ­ლო­ბე­ბით და­იწ­ყეს ტა­ძრ­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა, თუ­მცა შე­მდ­ეგ რო­გორ გა­ნვ­ით­არ­და მო­ვლ­ენ­ები, ყვ­ელ­ას კა­რგ­ად გვ­ახ­სო­ვს. ტე­რი­ტო­რია გა­სხ­ვი­სდა და ად­გი­ლზე, სა­დაც ეკ­ლე­სია და­ან­გრ­იეს, გა­სა­რთ­ობი ცე­ნტ­რის მშ­ენე­ბლ­ობა და­იწ­ყო. მრ­ევ­ლი­სა და სა­სუ­ლი­ერო პი­რე­ბის არ­აე­რთი მც­დე­ლო­ბა, აღ­ედ­გი­ნათ ეკ­ლე­სია, რო­მე­ლიც ერ­თხ­ელ უკ­ვე გა­ხდა სა­ბჭ­ოთა რე­ჟი­მის მს­ხვ­ერ­პლი, უშ­ედ­ეგო აღ­მო­ჩნ­და. ფე­რი­ის მთ­აზე მო­მხ­და­რი ვა­ნდ­ალ­ური ფა­ქტი, რო­გო­რც უკ­ვე აღ­ვნ­იშ­ნეთ, პო­ლი­ტი­კუ­რი გა­რჩ­ევ­ებ­ის თე­მა გა­ხდა. 
ერთ-ერ­თი პი­რვ­ელი, ვი­ნც ამ თე­მით და­ინ­ტე­რე­სდა, ჯო­ნდი ბა­ღა­თუ­რია იყო. ის ით­ხო­ვდა, შე­ქმ­ნი­ლი­ყო სპ­ეც­ია­ლუ­რი კო­მი­სია, რო­მე­ლიც ფე­რი­ის მთ­აზე ტა­ძრ­ის და­ნგ­რე­ვის სა­კი­თხს შე­ის­წა­ვლ­იდა და კო­ნკ­რე­ტუ­ლი პი­რე­ბის პა­სუ­ხი­სმ­გე­ბლ­ობ­ის სა­კი­თხს და­აყ­ენ­ებ­და. მა­ში­ნდ­ელ­მა უმ­რა­ვლ­ეს­ობ­ამ ეს სა­კი­თხი ჩა­აგ­დო. ბა­ღა­თუ­რია დღ­ეს­აც ით­ხო­ვს და­მნ­აშ­ავე პი­რე­ბის და­სჯ­ას, თუ­მცა ამ ეტ­აპ­ზე, რო­ცა უა­მრ­ავი სა­ქმე ჯერ კი­დევ გა­მო­უძ­იე­ბე­ლია, ახ­ალ ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ას ამ სა­ქმ­ის გა­მო­ძი­ებ­ას არ აჩ­ქა­რე­ბს. 
ფე­რი­ის მთ­აზე გა­სა­რთ­ობი კო­მპ­ლე­ქს­ის „არ­გოს“ მშ­ენ­ებ­ლო­ბის პრ­ოც­ესი მას შე­მდ­ეგ გა­ნა­ხლ­და, რაც მშ­ენ­ებ­არე ობ­იე­ქტ­ის მფ­ლო­ბელ „ჰე­სტ­ოფ-ბა­თუ­მსა“ და ბა­თუ­მი­სა და ლა­ზე­თის ეპ­არ­ქი­ას შო­რის შე­თა­ნხ­მე­ბა შე­დგა. „ჰე­სტ­ოფ-ბა­თუ­მი“, სა­ბა­გი­რო გზ­ისა და გა­სა­რთ­ობი კო­მპ­ლე­ქს­ის  გა­რდა, ფე­რი­ის მთ­აზე თა­ვის დრ­ოზე და­ნგ­რე­ულ ტა­ძა­რს აა­შე­ნე­ბს და  ტე­რი­ტო­რი­ას მლ­ოც­ვე­ლთ­ათ­ვის კე­თი­ლმ­ოა­წყ­ობს.
ფრ­იდ­ონ ბა­ღა­თუ­რია, კო­მპ­ან­ია „ჰე­სტ­ოფ-ბა­თუ­მი“: თა­ვის დრ­ოზე ჩვ­ენს ფი­რმ­ასა და მთ­ავ­რო­ბას შო­რის იყო შე­თა­ნხ­მე­ბა, რომ ეკ­ლე­სია, რო­მე­ლიც ახ­ლა იქ დგ­ას, ჩვ­ენ უნ­და გა­გვ­ეკ­ეთ­ებ­ინა, გა­გვ­ერ­ემ­ონ­ტე­ბი­ნა და გა­რკ­ვე­ული თა­ნხ­ები ჩა­გვ­ერ­იც­ხა მის ას­აშ­ენ­ებ­ლად, მა­გრ­ამ მთ­ავ­რო­ბამ მა­შინ ვერ მო­ახ­ერ­ხა მე­მო­რა­ნდ­უმ­ის გა­ფო­რმ­ება. ოქ­ტო­მბ­რის შუა რი­ცხ­ვე­ბში ჩვ­ენ­მა ფი­რმ­ამ პი­რდ­აპ­ირ გა­აფ­ორ­მა მა­თთ­ან მე­მო­რა­ნდ­უმი და ის თა­ნხა, რო­მე­ლიც და­პი­რე­ბუ­ლია, სამ ტრ­ან­შად ჩა­ერ­იც­ხე­ბათ, შე­თა­ნხ­მე­ბა მი­ღწ­ეუ­ლია. 
ჯო­ნდი ბა­ღა­თუ­რია: 
– ეს იყო და­ნა­შა­ული და ის გა­მო­უძ­იე­ბე­ლი არ უნ­და და­რჩ­ეს. მე ყვ­ელ­აფ­ერს გა­ვა­კე­თებ, რომ პი­რმა, ვი­ნც ბრ­ძა­ნე­ბა გა­სცა და ვი­ნც შე­ას­რუ­ლა, იმ­ან­აც აგ­ოს პა­სუ­ხი, ტრ­აქ­ტო­რი­სტ­ით და­მთ­ავ­რე­ბუ­ლი. რა თქ­მა უნ­და, სხ­ვა­და­სხ­ვა სი­მძ­იმ­ის პა­სუ­ხი­სმ­გე­ბლ­ობა ელ­ოდ­ებ­ათ მათ, უფ­რო მძ­იმე იქ­ნე­ბა მი­სთ­ვის, ვი­ნც ეს ბრ­ძა­ნე­ბა გა­სცა, მა­გრ­ამ არ­ან­აკ­ლებ მძ­იმ­ეა შე­მს­რუ­ლე­ბლ­ის ბრ­ალ­ეუ­ლო­ბაც. რაც შე­ეხ­ება გი­გა ბო­კე­რი­ას, და­ნა­მდ­ვი­ლე­ბით ინ­ფო­რმ­აც­ია, რომ მან გა­სცა მი­თი­თე­ბა, არ მა­ქვს. ჩე­მი ინ­ფო­რმ­აც­იით, ბრ­ძა­ნე­ბა გა­სცა პრ­ეზ­იდ­ენ­ტმა და ამ­ის მი­ზე­ზი იყო ის, რომ მას სუ­რდა ფე­რი­ის მთ­აზე დი­დი ბი­ზნ­ეს­ცე­ნტ­რი­სა და გა­სა­რთ­ობი ცე­ნტ­რის მო­წყ­ობა. ის­ინი ამ­ას იმ­ით ამ­არ­თლ­ებ­დნ­ენ, რომ მო­ლა­პა­რა­კე­ბა ჰქ­ონ­დათ ჩი­ნელ ინ­ვე­სტ­ორ­თან და რა­დგ­ან ჩე­მი ეჭ­ვით ამ ჩი­ნე­ლი ინ­ვე­სტ­ორ­ის უკ­ან მა­თი­ვე ინ­ტე­რე­სე­ბი იდ­გა, მო­სწ­ონ­დათ ფე­რი­ის ულ­ამ­აზ­ესი მთა და ამ თვ­ალ­სა­ზრ­ის­ით გა­და­წყ­ვი­ტეს, რომ ეკ­ლე­სი­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა შე­ეჩ­ერ­ებ­ინ­ათ.  მათ ჰქ­ონ­დათ მც­დე­ლო­ბა, რომ ეკ­ლე­სი­ის­თვ­ის მი­თი­თე­ბა მი­ეც­ათ და ეკ­ლე­სი­ას თა­ვი­სით შე­ეჩ­ერ­ებ­ინა ეს მშ­ენ­ებ­ლო­ბა, რაც მათ გა­უნ­ათ­ლე­ბლ­ობ­აზე მე­ტყ­ვე­ლე­ბს, იმ­იტ­ომ რომ შე­უძ­ლე­ბე­ლი იყო, ეს ეკ­ლე­სი­ას გა­ეკ­ეთ­ებ­ინა. ეკ­ლე­სი­ის­გან ამ­ის გა­კე­თე­ბა კი­დევ უფ­რო მძ­იმე და­ნა­შა­ული იქ­ნე­ბო­და, ვი­დრე სა­აკ­აშ­ვი­ლის მხ­რი­დან და სა­აკ­აშ­ვი­ლმ­აც გა­სცა ძა­ლი­ან მძ­იმე ბრ­ძა­ნე­ბა იმ­ის შე­სა­ხებ, რომ ტა­ძა­რი და­ენ­გრ­იათ. რა თქ­მა უნ­და, ბო­კე­რია მი­იღ­ებ­და მო­ნა­წი­ლე­ობ­ას, მა­გრ­ამ სა­თა­ვე, წყ­არო იყო სა­აკ­აშ­ვი­ლი, იმ­იტ­ომ რომ მას ჰქ­ონ­და კო­მე­რც­იუ­ლი ინ­ტე­რე­სი, ფე­რი­აზე ბი­ზნ­ეს­ცე­ნტ­რის მშ­ენ­ებ­ლო­ბის. 
ას­ევე, გე­ტყ­ვით იმ­ას­აც, რომ იყო სე­რი­ოზ­ული მუ­ქა­რა სა­სუ­ლი­ერო პი­რე­ბზე. ჩე­მი ინ­ფო­რმ­აც­იით, მუ­ქა­რა იყო სა­პა­ტრ­ია­რქ­ოში, პა­ტრ­ია­რქ­ის მი­მა­რთ­აც. ის­ინი ემ­უქ­რე­ბო­დნ­ენ მას, რომ, თუ­კი მრ­ევ­ლი ავ­იდ­ოდა და უკ­ვე ნა­კუ­რთხი, მშ­ენ­ებ­არე ეკ­ლე­სი­ის და­ცვ­ას და­იწ­ყე­ბდა, ის­ინი და­არ­ბე­ვდ­ნენ და ეს ეკ­ლე­სი­ას და­ჰბ­რა­ლდ­ებ­ოდა. მა­გრ­ამ ღვ­თის წყ­ალ­ობ­ით აღ­მო­ჩნ­და ის­ეთი სა­მღ­ვდ­ელ­ოე­ბა, რო­მე­ლიც ამ მუ­ქა­რას არ შე­უშ­ინ­და, მა­თი ნა­წი­ლი თბ­ილ­ის­იდ­ან­აც ჩა­ვი­და. ჩვ­ენც მა­თთ­ან ერ­თად თბ­ილ­ის­იდ­ან წა­ვე­დით იქ. იქ იყო უა­მრ­ავი ხა­ლხი, ბა­თუ­მე­ლე­ბი, რო­მლ­ებ­მაც მათ სა­ქმ­ის ბო­ლო­მდე მი­ყვ­ან­ის სა­შუ­ალ­ება არ მი­სც­ეს. 
– თუ­მცა ღა­მით მა­ინც მო­ხდა ეკ­ლე­სი­ის და­ნგ­რე­ვა...
– კი, ღა­მით და­ან­გრ­იეს, მა­გრ­ამ მა­ნა­მდ­ეც რომ უნ­დო­დათ და­ნგ­რე­ვა, ეს ინ­ფო­რმ­აც­ია იყო. მა­ნა­მდე ის­ინი ევ­აჭ­რე­ბო­დნ­ენ, მუ­ქა­რა­ნა­რე­ვი ვა­ჭრ­ობა მი­დი­ოდა იქ­აურ მი­ტრ­ოპ­ოლ­იტ­თან, მე­უფე დი­მი­ტრ­ის­თან და მშ­ენ­ებ­ლო­ბის შე­ჩე­რე­ბას პა­ტრ­ია­რქ­ის­გა­ნაც ით­ხო­ვდ­ნენ. რო­ცა ნა­ხეს, რომ არ შე­ჩე­რდა, პი­რდ­აპ­ირ ბუ­ლდ­ოზ­ერი მი­იყ­ვა­ნეს და და­ან­გრ­იეს. მა­შინ ყვ­ელ­აზე მა­ღა­ლი თა­ნა­მდ­ებ­ობ­ის პი­რი, ვი­სზ­ეც ჯო­ხი გა­და­ტყ­და, იყო ხე­ლვ­აჩ­აუ­რის რა­იო­ნის გა­მგ­ებ­ელი. ის გა­ათ­ავ­ის­უფ­ლეს და­კა­ვე­ბუ­ლი თა­ნა­მდ­ებ­ობ­იდ­ან. რა­მდ­ენ­იმე დღ­ეში გა­ხს­ოვთ, რაც მო­ხდა, ხე­ლვ­აჩ­აუ­რის გა­მგ­ეო­ბა მთ­ლი­ან­ად ჩა­მო­ინ­გრა, ყო­ვე­ლგ­ვარი მი­წი­სძ­ვრ­ის გა­რე­შე და ძა­ლი­ან სა­მწ­უხ­არ­ოა, მა­გრ­ამ ამ ნა­ნგ­რე­ვე­ბში მო­ჰყ­ვნ­ენ სწ­ორ­ედ ის ად­ამ­ია­ნე­ბი, რო­მლ­ებ­იც გა­ნს­აკ­უთ­რე­ბით აქ­ტი­ურ­ობ­დნ­ენ ამ მშ­ენ­ებ­არე ეკ­ლე­სიის და­ნგ­რე­ვა­ზე. 
ფე­რი­ის მთ­აზე მო­მხ­და­რი და­ნა­შა­ული არ­ას­დრ­ოს  და­მვ­იწ­ყე­ბია, ყო­ვე­ლთ­ვის მო­ვი­თხ­ოვ­დი და­მნ­აშ­ავ­ეთა და­სჯ­ას. რო­ცა მე ვი­თხ­ოვ­დი სა­გა­მო­ძი­ებო კო­მი­სი­ის შე­ქმ­ნას, ვი­თხ­ოვ­დი ის­ეთი რე­ზო­ნა­ნს­ული სა­ქმ­ეე­ბის გა­მო­ძი­ებ­ას, რო­გო­რიც იყო ყვ­ელა გა­ხმ­აუ­რე­ბუ­ლი მკ­ვლ­ელ­ობა, ტე­ლე­კო­მპ­ან­ია „იმ­ედ­ში“ შე­ჭრა, 7 ნო­ემ­ბრ­ის აქ­ცი­ის და­რბ­ევა, 26 მა­ისი და მათ შო­რის იყო ფე­რი­ის მთ­აზე ტა­ძრ­ის და­ნგ­რე­ვა. ეს ჩე­მთ­ვის, პი­რა­დად, ერთ-ერ­თი პრ­იო­რი­ტე­ტუ­ლი თე­მა გა­ხლ­დათ. მა­შინ ამ კო­მი­სი­ის შე­ქმ­ნის ინ­იც­ია­ტი­ვა „ნა­ცი­ონ­ალ­ურ­მა მო­ძრ­აო­ბამ“ ჩა­აგ­დო. 
ეს არ­ის სა­ჯა­როდ ჩა­დე­ნი­ლი და­ნა­შა­ული და იმ­ედი მა­ქვს, რომ პრ­ოკ­ურ­ატ­ურა ჩე­მი ჩა­რე­ვის გა­რე­შე და­იწ­ყე­ბს ამ სა­ქმ­ის გა­მო­ძი­ებ­ას. რო­ცა და­ნა­შა­ული არ­ის სა­ჯა­რო, არ­ავ­ისი მი­მა­რთ­ვა არ სჭ­ირ­დე­ბა, პრ­ოკ­ურ­ატ­ურა ვა­ლდ­ებ­ულ­ია, რომ სა­ქმე აღ­ძრ­ას. შე­სა­ძლ­ოა, უკ­ვე აღ­ძრ­ულ­იც აქ­ვს და თუ არ აქ­ვს, გა­გე­ბით ვე­კი­დე­ბი, რა­დგ­ან­აც ძა­ლი­ან ბე­ვრი სა­ქმ­ეა გა­მო­სა­ძი­ებ­ელი. მა­გრ­ამ მი­ნდა ვთ­ქვა, რომ, ერ­ოვ­ნუ­ლი ღი­რს­ებ­ის თვ­ალ­სა­ზრ­ის­ით, ეს ერთ-ერ­თი პრ­იო­რი­ტე­ტუ­ლი სა­ქმ­ეა და ამ­იტ­ომ ცო­ტა კი­დევ თუ და­აგ­ვი­ან­და, აუ­ცი­ლე­ბლ­ად შე­ვა­ხს­ენ­ებ პრ­ოკ­ურ­ატ­ურ­ას ამ სა­ქმ­ეს.  
ფე­რი­ის მთ­აზე ეკ­ლე­სი­ის და­ნგ­რე­ვის სა­კი­თხი ად­ამ­ია­ნის უფ­ლე­ბე­ბის და­მც­ვე­ლი არ­აე­რთი  ორ­გა­ნი­ზა­ცი­ის ან­გა­რი­შშ­იც მო­ხვ­და. 
Human Rights
25.05.2007
„ბა­თუ­მში, ფე­რი­ის მთ­აზე მშ­ენ­ებ­არე წმ­ინ­და გა­ბრ­იე­ლის სა­ხე­ლო­ბის ეკ­ლე­სი­ის და­ნგ­რე­ვამ სა­ზო­გა­დო­ებ­აში მღ­ელ­ვა­რე­ბა და პრ­ოტ­ეს­ტი გა­მო­იწ­ვია. რო­გო­რც ირ­კვ­ევა, ეკ­ლე­სი­ის და­ნგ­რე­ვა­მდე, აჭ­არ­ის მთ­ავ­რო­ბის თა­ვმ­ჯდ­ომ­არე ლე­ვან ვა­რშ­ალ­ომ­იძე პრ­ეზ­იდ­ენ­ტის სა­ხე­ლის გა­მო­ყე­ნე­ბით, ბა­თუმ-ქო­ბუ­ლე­თის ეპ­ის­კო­პო­სის, დი­მი­ტრ­ის და­რწ­მუ­ნე­ბას ცდ­ილ­ობ­და, მშ­ენ­ებ­ლო­ბა შე­ეჩ­ერ­ებ­ინა და ტე­რი­ტო­რია სა­ხე­ლმ­წი­ფო­სთ­ვის და­ეთ­მო. პა­რა­ლე­ლუ­რად ქო­ბუ­ლე­თში რა­მდ­ენ­იმე რკ­ინ­ის ჯვ­რის დე­მო­ნტ­აჟი გა­ნხ­ორ­ცი­ელ­და. მრ­ევ­ლი და ეკ­ლე­სი­ის წა­რმ­ომ­ად­გე­ნლ­ები ამ ფა­ქტ­ებს მა­რთ­ლმ­ად­იდ­ებ­ლო­ბის წი­ნა­აღ­მდ­ეგ გა­ლა­შქ­რე­ბად აღ­იქ­ვა­მენ. გა­ნს­აკ­უთ­რე­ბით მძ­აფ­რი რე­აქ­ცია ჰქ­ონ­და სა­პა­რლ­ამ­ენ­ტო და არ­ას­აპ­არ­ლა­მე­ნტო ოპ­ოზ­იც­იას. და­ნგ­რე­ული ეკ­ლე­სი­ის ხე­ლა­ხა­ლი მშ­ენ­ებ­ლო­ბა მე­ორე დღ­ეს­ვე და­იწ­ყო. ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ამ პო­ზი­ცი­ები და­თმო და მო­მხ­და­რს გა­უგ­ებ­რო­ბა უწ­ოდა.
ფე­რი­ის მთ­ით ხე­ლი­სუ­ფლ­ება მო­ულ­ოდ­ნე­ლად მა­შინ და­ინ­ტე­რე­სდა, რო­დე­საც ეკ­ლე­სი­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა თი­თქ­მის და­სა­სრ­ულს მი­უა­ხლ­ოვ­და. ხე­ლვ­აჩ­აუ­რის რა­იო­ნის გა­მგ­ებ­ლის, ბა­დრი შა­ვლ­იძ­ის გა­ნც­ხა­დე­ბით, მშ­ენ­ებ­ლო­ბა უნ­ებ­არ­თვ­ოდ მი­მდ­ინ­არ­ეო­ბდა და დე­მო­ნტ­აჟს ექ­ვე­მდ­ებ­არ­ებ­ოდა.  
ბა­დრი შა­ვლ­იძე: „ეს არ­ის სტ­რა­ტე­გი­ული ად­გი­ლი. აქ კო­მუ­ნი­სტ­ებ­ის დრ­ოს ჰა­ერ­სა­წი­ნა­აღ­მდ­ეგო თა­ვდ­აც­ვის რა­და­რე­ბი იყო გა­ნლ­აგ­ებ­ული. ეკ­ლე­სი­ამ უნ­ებ­არ­თვ­ოდ და­იწ­ყო იქ სა­მშ­ენ­ებ­ლო სა­მუ­შა­ოე­ბის წა­რმ­ოე­ბა. ჩვ­ენ მო­ვუ­წო­დე­ბთ, რომ თა­ვად გა­უკ­ეთ­ონ დე­მო­ნტ­აჟი იქ და­წყ­ებ­ულ ნა­გე­ბო­ბას. არ­ან­აი­რი ეკ­ლე­სია იქ არ არ­ის. ორ­მე­ტრ­ია­ნი კე­დე­ლია. თუ თა­ვად არ გა­აკ­ეთ­ებ­ენ ამ­ას, მა­შინ ჩვ­ენ მო­გვ­იწ­ევს ამ მშ­ენ­ებ­ლო­ბის დე­მო­ნტ­აჟი“. 
`ფე­რი­ის მთ­აზე ეკ­ლე­სი­ის და­ნგ­რე­ვის მე­ორე დღ­ეს შე­კრ­ებ­ილი მრ­ავ­ალ­რი­ცხ­ოვ­ანი მრ­ევ­ლი­სა და ოპ­ოზ­იც­იის წა­რმ­ომ­ად­გე­ნე­ლთა თა­ოს­ნო­ბით, მშ­ენ­ებ­ლო­ბა კვ­ლავ გა­ნა­ხლ­და. ხე­ლი­სუ­ფლ­ებ­ას კი კა­ნო­ნი არ­ათუ გა­და­ავ­იწ­ყდა, სა­ერ­თო­დაც მი­იმ­ალა. ეკ­ლე­სი­ის მშ­ენ­ებ­ლო­ბა, ფი­ნა­ნს­ური სი­ძნ­ელ­ეე­ბის გა­მო, ნე­ლი ტე­მპ­ით მი­მდ­ინ­არ­ეო­ბს“. – წერდა 2007 წელს  ორგანიზაცია Human Rights.

About ""

სარეკლამაო ადგილი

 
Copyright © 2013 NEWS INFO
Design by | BTT